Saturday, 15 September 2012

mereka segalanya


JANGAN LINDUNGI DIRI DENGAN PAGAR,
MALAH LINDUNGI LAH DIRI DENGAN SAHABAT


dari kiri EIJA.
yep dye nie seorang yang x henti ungkap kan p'kataan I LOVE YOU PA'AH. (saya bangga sekejap)

tengah QIELLA.
dye nie plak, tempat aku luahkan mslah aku . dan dye trus cuba untuk mmpebaiki masalah i2.

dari kanan BIELA.
ha! nie membe lama. selalu bagi semangat kat aku . n slalu tgur ksilapan aku . x lupa, slalu bekup aku.


nie FYZA.
dye nie selalu bagi pendapat kat aku . kadang pendapat dye berguna n bhasil woo..


yang nie NADZIRAH with couple.
dye nie plak. lain dri lain . dye suka cari masalah ngan aku. bila aku nak maki dye, rsa cm x boleyh. apa ilmu pakai nye enthkn la.

ok. habis dah . t aku post lain plak ye.
salam. !




Wednesday, 8 August 2012

Selamat Menyambut Bulan Ramahan

Bulan Ramadhan bulan berganda. Setiap apa saja yang dilakukan akan mendapat balasan berganda. Malahan nafsu kita juga turut berganda walaupun pada bulan ini syaitan dirantai oleh Allah. Ini adalah kerana nafsu telah bertapak di hati dan bermaharajalela.

kawan"/,

Apabila kita membuat kesilapan kita sering menyalahkan syaitan dan iblis yang menggoda kita. Tetapi mengapakah kesilapan yang sama turut berlaku dalam bulan Ramadhan? Adakah rantai-rantai yang membelit kaki-kaki syaitan itu terlalu panjang hingga dapat memberi 'petunjuk' kepada kita? 


Sabda Rasulullah saw.:
"Apabila datang bulan Ramadhan, dibukakan pintu langit dan ditutup pintu neraka serta dibelenggu segala syaitan."

Semoga dengan keberkatan Ramadhan ini kita akan dapat menggilap kembali hati kita yang pudar dan melumpuhkan nafsu-nafsu hitam yang bertahta di hati kita selama ini. Oleh itu, inilah masa yang perlu digunakan sebaik mungkin untuk mendidik kembali nafsu kita yang selama ini dikongkong oleh syaitan. Berpuasa bukanlah sekadar berlapar semata-mata. Tetapi puasa adalah berlapar di samping mendidik nafsu dan peribadi manusia. Ini adalah jihad yang maha besar yang perlu dihadapi oleh setiap  umat Islam. 


Nabi Muhammad saw pernah bersabda:
"Berjihadlah kamu dengan lapar dan dahaga kerana pahalanya seperti pahala mujahid di jalan Allah (fi sabilillah) dan sesungguhnya tiada amalan yang lebih diperkenankan oleh Allah selain menahan lapar dan dahaga"

kawan"/,

Bulan Ramadhan ini adalah anugerah Allah sebagai lambang kasih sayang kepada hamba-hamba Nya. Allah tidak mensia-siakan keletihan umatnya yang berpuasa hinggakan tidur di waktu siang juga diberikan pahala. Begitu besarnya kasih sayang Allah pada kita. Oleh itu marilah bersama-sama kita menilai diri kita. Semoga tahun ini amalan kita akan semakin bertambah dan sempurna perlaksanaannya. Insya Allah. Janganlah kita termasuk dalam golongan yang menganiayai diri
sendiri. 


Sabda Rasulullah saw:
"Barangsiapa yang mendirikan Ramadhan dengan penuh keimanan nescaya diampunkan segala dosa-dosanya yang lalu."

Wasalam!

ILY Friends

Bukannya senang nak cari kawan yang baik. 
Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik. 


Kawan yang baik tak pernah mengumpat di belakang kawan baiknya. 
Kawan yang baik tak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya. 
Sebaliknya kawan yang baiklah yang paling banyak membantu kawan baiknya untuk mencapai kejayaan. 

Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia
Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baiknya untuk berbuat kebaikan. 
Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira. 
Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa. 

Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa berada di sisinya. 
Kawan yang baik tak pernah melarang kawan baiknya untuk berkawan dengan kawan yang baik. 

Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baiknya mempunyai ramai kawan 
baik, kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baiknya. 

Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan 
kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya. 

Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna. Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita. 

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya. 

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baiknya. 

Dan kalau kita nak dapat kawan baik yang baik, kita mesti lebih
dahulu menjadi seorang kawan yang baik...kepada kawan baik kita.
 

kita kawan kan?

sahabat sejati, tidak akan pernah berubah hati <3


Sunday, 5 August 2012

Sahabat Kawad ku

assalammualaikum! hari nie, aku nak cite pasal sorng macha nie !
nama dye nurul asna binti anuar. 
asal aku cite asal dye? haa! sbb nye . aku nak bagy tau . blog aku jadi cun canggini, hasil tangan dye la!
dye la yang m'edit kn blog aku nie .
lau dapat kat tangan aku yang m'edit nya. mmng wasalammu je la kan . hancur terus.
ya! apa? status dye apa? tanya la dye sendiri . 
dye pun ada blog juga. lagi omey blog dye . nie link nye :- at bawah toe...
follow la dye ye :) .  ha! nie aku nak tunjuk plak pic dye . dye mmng cun . awesome gi2.. 


ha! nie la macha 2!

g 1 . aku nak ckap. aku x tau la dye nie kenapa . tgk pic kat bwah nie .
tangan dye 2 . x habis2 dengan piss (V) nye . eeeyyhh!
tengok je la ~





ken2? btoy x apa aku cakap. hahha

PMR candidate

ohhh mr.PMR. give me the best result (Y)

wahh! PMR! come 2 me . making dekat, making berdeba-deba rasanya.~
yeaaarrhhh! sekarang nie, semua negeri perak tengah trial . 
tinggl g 4 kertas . MATHEMATICS!
ok kertas 2 blum lagi . aahh! x suka betul la . pening pale aku kira2 . susah nk faham format .
aku x tau la cm ne PMR btoy"/ nie . hope aku ley buat ngn lebey baik .
                                                         yeaaahh!! <3

Friday, 11 May 2012

yess! JUARA

alhamdulillah, kawad NGO Tun Perak menang lagi oooo... 
7 tahun berturut-turut. x sia-sia muka aku burn. heheh .
lepas nie. kiteowank nak lwan prngkt daerah mewakli kuala kangsar
at ipoh . yeahhhh!
haaa! nk tengok pic?
nie dye :








nie la pasangan kembar, dalam kawad NGO kiteowank . bomba pnggl depe "kembang"